Magyarországon valószínűleg az egyik legnépszerűbb tréning a kommunikációs tréning, ami elsőre nem mondd semmi konkrétumot, és úgy igazából másodjára se. Tisztelet a kivételnek, de azért egy ilyen tréning elvégzésével még nem biztos, hogy valaki hitelesen tud majd magáról, a vállalatáról, a munkahelyéről kommunikálni.

Mi kell ahhoz, hogy meglegyen a hitelesség?

Először is olyanról kell beszélni, kommunikálni, ami tényleg érdekel bennünket, vagy éppen olyan tulajdonságunk, ami pozitív képet alkot rólunk. Soha nem értettem azokat az embereket, akik elhitették másokkal, hogy jók valamiben, aztán egyszer csak kiborult a bili, és rájöttek, hogy hoppá, itt valami nem stimmel. Fontos, hogy csak olyan dologról tudsz hitelesen kommunikálni, amiben jó vagy. Például, ha szereted a karfiolt, és karfiol szakértőnek tartod magad, akkor a borsókról, vagy éppen a sárgarépáról nem tudsz hiteles előadást tartani, viszont mivel a karfiol érdekel, nem lesz olyan ember, aki beléd tudna kötni. Ismered a virágzását, a fajtáit, a gondozását, az előfordulását, egyszerűen mindent, és mivel magabiztos tudásod van róla, simán beszélgetsz bárkivel, bármikor, bármennyi ideig a karfiolról.

Ha létrehozod a Karfiol szeretők oldalát Facebookon, ott is egy teljesen hiteles képet tudsz magadról megalkotni, hiszen a posztjaid, a leírásaid, a blogbejegyzéseid is azt sugallják, hogy te egy igazi karfiolszakértő vagy. Receptek, leírások, kóstolások, minden, ami csak belefér. Persze néha bővítheted a portfóliódat egy-két különlegességgel, de a fő profilod a karfiol marad.

Képet készítette: Justin Luebke

Sokunknak azt kell elfogadnia, hogy nem ért mindenhez, nem tud mindenről véleményt alkotni, nem tud hitelesen kommunikálni olyan termékekről, szolgáltatásokról, amik nem érdeklik. Számtalan sales szakember, vagy marketinges gondolja úgy, hogy ő bármit elad bárkinek, csak abba nem gondol bele, hogy ebbe mennyi energiát fektet, vagy éppen hogy kívülről mennyire tűnik mondjuk hitelesnek.

Keresd meg Te is azt, amiről szívesen beszélsz, amiről szívesen írsz, amit szívesen megmutatnál másoknak is, és hidd el, észre fogod venni a különbséget aközött, amit korábban, minden érdeklődés nélkül csináltál, és aközött, amit szívvel-lélekkel osztasz meg.

Egy kis segítség az elinduláshoz:

Énmárkaépítés 1. lecke

Énmárkaépítés 2. lecke

Énmárkaépítés 3. lecke

JRR

Lifestyle&Business coach

valtspozitivan@gmail.com