Leginkább évvégére jellemző az a tendencia, hogy mindenki 110%-on akar teljesíteni, hogy a cég jó pénzügyi évet zárjon. Ez valahol érthető, de az sem meglepő, hogy a munkatársak nagy része vagy ebben az időszakban tapasztalja magán a kiégés tüneteit, vagy egyszerűen a túlterheltség miatt felmond. Mit tudsz tenni most, járványhelyzet idején annak érdekében, hogy megtartsd a motivációdat, de elkerüld a kellemetlen tüneteket?

A világ most a koronavírus hatására egy kicsit lelassult. Kellett ez mindenkinek, hiszen a gazdaság elképesztő rekordokat döntött, minden évben csak nagyobb és komolyabb célokat tűztek ki a cégek maguk elé, amit természetesen a munkavállalók majdnem minden szó nélkül teljesítettek. Jött azonban a vírus, gyáróriások, kis üzemek, vállalkozások álltak le, és vagy profilt váltottak, vagy éppen várnak arra, hogy mit hoz a holnap. Rengeteg ember dolgozik most otthonról, és számtalan olyan cég van, aki nem engedheti meg magának, hogy hátra dőljön, és ne csináljon semmit. Többen kezdtek el elképesztő módon hajtani azért, hogy kiszolgálják a jelenleg karanténban lévő embereket, vagy hogy nullásra zárják a 2020-at.

Valljuk be, sokan vannak ma, akik nem dolgozhatnak otthonról. Gyógyszertárosok, élelmiszerüzletben dolgozók, benzinkutasok, gyárakban dolgozók, vagy éppen karbantartók, vagy Magyarország hősei, az ápolók, orvosok, nővérek, szülésznők, és mindenki, aki az egészségügyben tevékenykedik. Nem tehetik meg, hogy egy pillanatra is elkeseredjenek, nem tehetik meg, hogy felálljanak a gép elől délután 2-kor, és kiüljenek napozni a kertbe, nem tehetik meg, hogy betegyenek egy mosást, és vannak olyanok is, akik még a családtagjaikat sem ölelhetik meg mindennap. Szomorú ez az egész helyzet, azonban mindenkinek fontos pár alapszabályt betartani arra, hogy túléljük a karantén okozta összeomlást.

Képet készítette: Allie Smith

Energetizálás

Ahhoz, hogy otthon és a frontvonalban is dolgozni tudjon mindenki, szükség van energiára. Az energia három forrásból szerezhető be: megfelelő mennyiségű alvás, helyes táplálkozás és elegendő folyadékbevitel, valamint napi testmozgás. Aki ezt a három alapvető dolgot nem tartja be, nagyon gyorsan ott találhatja magát a szakadék szélén, és tényleg csak egy aprócska mozdulat szükséges ahhoz, hogy lezuhanjon a mélybe.

Mentális tudatosság

Ha tisztában vagyunk azzal, hogy mi történik körülöttünk, mi az, amivel javítani tudunk a helyzetünkön, mi az, amit ki kell iktatnunk az életünkből szintén pozitív irányba sodorhat bennünket. A szívósságunk fejlesztése előnyökkel járhat, és bár bezártságban, ingerszegény környezetben rendkívül nehéz a komfortzóna kibővítése, de alapjában véve nem lehetetlen. Online kurzusok sokasága található az interneten, ha úgy döntünk, hogy fejlődni szeretnénk.

Képet készítette: Nik Shuliahin

Jelenlegi tudás megőrzése

Nem leszel kevesebb akkor sem, ha nem tanulsz meg szőni, vagy agyag edényt készíteni, és akkor sem, ha nem kezdesz el kenyeret sütni az egész utcának. A jelenlegi tudásod ne csökkenjen, ezzel foglalkozz nap mint nap, és akkor már jó leszel. A reziliencia fejlesztésének mindig van helye, ezzel még a stresszel szemben is ellenállóbbá válsz. Erre nagy szükséged lesz, ha visszatérnek a szürke hétköznapok!

Napi pozitívum

Még így a karantén idején is hálás lehetsz számtalan dologért. Szánj magadra 5 percet mindennap, sorold fel azokat a dolgokat, aminek örülsz és mosolyt csaltak az arcodra. Ez lehet a napsütés, egy pillangó, vagy egy tökéletesen megsütött palacsinta. Most hatalmas szükség van az apró örömökre, ne vedd el magadtól ezt az érzést!